Kennisbank, direct geïnspireerd

Het Corona-virus, de energiecrisis, het houdt ons allen bezig. Niet alleen zijn we als mens nog nooit zo bewust bezig geweest met onze gezondheid, ook business-wise is de impact enorm. Met een frisse blik op marketing stappen zelfs “traditionele” branches over op digitaal klantcontact! Zo bieden makelaars virtuele huisbezichtigingen aan, huisartsen stappen over op digitale consulten en kappers leren hun klanten via instructievideo’s zelf knippen. Hoe gaan marketeers om met deze nieuwe werkelijkheid? In dit artikel geef ik antwoord op deze vraag en laat ik zien hoe je met een frisse kijk je marketingplan en strategie verfijnt.

De impact van dit soort crisis op lange termijn is volgens mij beperkt. Immers, je marketingplan en strategie is immers een vertaling van een meerjarenvisie. Betekent dit dat alles bij het oude blijft? Zeker niet! Om continuïteit te borgen snijden organisaties op korte termijn in het marketingbudget. Investeringen en campagnes worden dus uitgesteld, maar dat betekent niet dat je als marketeer niks kan doen. Werp een frisse blik op marketing en maak juist nu je marketingafdeling future-proof door te werken aan je klantcontact.

Een kleine greep uit….

.... onze blije opdrachtgevers